Povod za sprejem ZLV-K je bila sodba Ustavnega sodišča Republike Slovenije (US) št. U-I-7/20-71 (Up-676/19-25) z dne 4. 6. 2020 (Uradni list RS, št. 93/20), s katero je US ugotovilo, da so 100., 101. in 102. člen Zakona o lokalnih volitvah (ZLV) v neskladju z Ustavo Republike Slovenije2 (Ustava). Gre za člene, ki so urejali pravno varstvo volilne pravice po dnevu glasovanja. US je ugotovilo, da je pravno varstvo pomanjkljivo in da ne omogoča učinkovito uresničevanje ustavne pravice do pravnega sredstva (25. člen Ustave). US je tako ugotovilo, da ZLV:
- nima določb o poteku postopka pred občinskim svetom, ki bi bile prilagojene posebni naravi volilne pravice pri lokalnih volitvah,
- ne ureja posebnosti tega postopka, ki se nanašajo na razdelitev pristojnosti odločanja med mandatno komisijo in občinskim svetom,
- ne določa merila, po katerih občinski svet presoja kršitve, in pooblastil, ki jih ima občinski svet pri odločanju.
Na podlagi navedenega je potrebno spremeniti določbe Statuta Občine Straža, ki se nanašajo na začetek in konec mandatne dobe članov občinskega sveta (14. člen), pristojnosti občinskega sveta (16. člen) ter na začetek in konec mandatne dobe župana (23. člen).
Na podlagi 79. člena Poslovnika Občinskega sveta Občine Straža (Uradni list RS, št. 26/22 in 107/23), Občina Straža javno objavlja predlog Sprememb Statuta Občine Straža, ki bo potekala od 9. junija 2025 do vključno 16. junija 2025.
Zainteresirana javnost in občani lahko podajo svoje predloge in pobude na predlog Statuta Občine Straža na enega od naslednjih načinov:
- po e-pošti na naslov: info@obcina-straza.si,
- osebno na sedež občine: Ulica talcev 9,
- po pošti na naslov: Občina Straža, Ulica talcev 9, 8351 Straža.
Predlog Statuta Občine Straža z obrazložitvijo je v prilogi in bo obravnavan na 16. redni seji Občinskega sveta Občin Straža, ki bo potekala 17. junija 2025.